Oma

12 januari 2021 - Mytilini, Griekenland

Lieve allemaal,

Afgelopen zaterdagavond is mijn lieve oma Bosland overleden. Ze is 87 jaar oud geworden.

Ik kan niet op tijd in Nederland zijn voor de begrafenis, omdat i voordat ik naar Nederland kan vliegen eerst getest moet worden en dan nog minimaal een dag moet wachten op de uitslag. Daarna moet ik naar Nederland vliegen wat meestal ook lang duurt, doordat je veel overstaptijd hebt op Athene. En daarna zou ik nog in Nederland in quarantaine moeten. Daarom heb ik besloten om hier op Lesbos te blijven. Ik zal hier online de begrafenis volgen.

Het is dubbel om nu hier te zijn. Aan de ene kant is het fijn om gewoon te kunnen werken en wat afleiding te hebben. Maar het is moeilijk om nu ver weg van familie te zijn, het voelt zo afstandelijk. En het feit dat ik niet bij de begrafenis aanwezig kan zijn, doet pijn.

Maar gelukkig word ik getroost door de wetenschap dat oma het nu veel beter heeft. En of ik dan wel of niet bij de begrafenis ben doet daar niets aan af.

Oma's overlijden wijst me ook weer op wat echt belangrijk is in dit leven en op wat ik hier eigenlijk aan het doen ben in het kamp. Ik kan soms zo druk zijn met de dagelijkse dingen: mensen verhuizen, conflicten oplossen, gesprekken voeren met vrijwilligers, dat ik vergeet waarvoor ik hier echt ben: Jezus' licht laten schijnen in alle ellende.

Dankjulliewel voor al het meeleven!

Liefs, Nadine

1. Cornelieke:
    ❤️
  2. Paula:
    Mooi geschreven. Dikke knuffel voor jou! ❤️
  3. J. H. Mauritz:
    Lieve Nadine,
    Van harte gecondoleerd met het verlies van je lieve oma. Wat een voorrecht als we weten dat onze geliefde mochten schuilen achter het bloed van Christus. Wat is dat ook voor jou en mij belangrijk om te weten. Dan zullen we ook dienstbaar kunnen zijn voor onze naaste op Lesbos en Woerden. Veel sterkte. We bidden voor je.
  4. Nadine Bosland:
    14 januari 2021
    Dankuwel! Alleen vanuit die wetenschap kunnen we echt dienen!
  5. A.M. Huijser-Tuinier:
    Lieve Nadine,
    We leven in gedachten en gebed met je mee.
    Heel veel sterkte en een hartelijke groet.
    Familie Huijser
  6. Nadine Bosland:
    14 januari 2021
    Dank jullie wel! Dat doet me goed!
  7. Maaike Blok:
    Lieve Nadine,
    Wat dubbel dat je niet bij de begrafenis van oma kan zijn.
    Maar fijn dat je het wel kan volgen, heb je tocht het idee dat je met de familie verbonden ben. Van harte sterkte toegewenst
  8. Nadine Bosland:
    14 januari 2021
    Dankuwel! Ja, precies! Dat is heel fijn.
  9. Elsbeth:
    16 januari 2021
    Gecondoleerd en sterkte!♡
  10. Jan Roeleveld:
    16 januari 2021
    Ik hoorde vandaag van je vader dat je niet op de begrafenis van je oma kon zijn. Gecondoleerd en sterkte!
    Wat mooi en dapper dat je op je 20e al zo bewust daar gaat helpen en zoveel daarvoor opoffert!
    Ik bid dat je krachtig en sterk genoeg zal zijn om de uitdagingen daar aan te kunnen en tegelijk daarin gezegend zult worden.
    We pray for you,
    Jan (en Mirjam) Roeleveld (neef van je vader)
  11. Nadine Bosland:
    18 januari 2021
    Wat een mooie woorden! Dank jullie wel! Dat doet me goed!