Nieuwe indrukken en een zwartgeblakerd kamp

16 november 2020 - Panagiouda, Griekenland

Lieve lezers,

Vrijdag ben ik, na een overnachting in Athene, aangekomen op Lesbos. Ik heb kennisgemaakt met mijn huisgenoot Willeke. De komende maanden deel ik een huisje met haar, dus jullie zullen nog regelmatig haar naam voorbij zien komen. Vrijdag hebben we even boodschappen gedaan bij de Lidl (jawel, die hebben ze hier). We zijn ook meteen het nieuwe kamp in geweest. Het viel mij meteen op dat het veel overzichtelijker is dan het oude kamp. Bredere paden, georganiseerde rijen met tenten en geen zelfgemaakte bouwsels. Dinsdag zal mijn eerste werkdag zijn.

Het appartementje van Willeke en mij is precies groot genoeg voor twee personen. We hebben een woonkamer/keuken waar ook een bed staat, een slaapkamer met nog een bed en een badkamertje. En het belangrijkste is ons balkonnetje. Het is hier nog heerlijk weer, dus daar maken we veel gebruik van. Overigens zit de zee ook op 5 minuutjes loopafstand, u snapt vast waar ons enige uitje op de dag naartoe gaat (met mondkapje en toestemmingsformulier).

Zondag zijn we in het oude kamp Moria geweest. Moria was in mijn herinnering levendig, chaotisch, stampvol en rumoerig. Nu was het er stil en zwartgeblakerd. Een deel is al opgeruimd, maar er ligt ook nog veel puin en veel spullen die herinneren aan de mensen die hier maanden, soms jaren 'gewoond' hebben. En die nu een paar kilometer verderop nog steeds op een betere toekomst hopen.

Later deze week hoop ik iets te posten over mijn eerste dagen aan het werk.

Liefs, Nadine

1. Elf:
    20 november 2020
    Leuke blog Nadien! Fijn dat het lekker weer is en super chill dat de zee zo dichtbij is :D Ik ben benieuwd naar je eerste dagen aan het werk!
    Liefs,
    Elf